Председник УВПС Љубомир Драгањац упутио је (26.02.2013. године) захтев председнику Владе Републике Србије за исплату закинутог дела пензије у периоду од  2004. до 2007. године. Због важности овог акта и бројних обраћања војних пензионера и корисника пензија, садржај захтева објављујемо у целини:

 

У данашњем броју ,,Политике“ (22. фебруара) на 14. страници објављен је скраћени текст из пера главног и одговорног уредника ,,Војног ветерана“ Звонимира Пешића, који се односи на процес остваривања права корисника војних пензија на ванредно усклађивање месечних пинадлежности.

Због испољеног интересовања војних пензионера, објављени текст у ,,Политици“ преносимо у целини:

 

Удружење војних пензионера Србије сачинило је предлог за измену одредби Нацрта правилника о решавању стамбених потреба у МО и ВС. Текст је настао као сублимација пристиглих  сугестија, примедби и предлога, односно уважавања интереса корисника војних пензија који нису решили своје стамбено питање.

Молимо кориснике војних пензија да пажљиво проуче предлог текста примедби на Правилник, па уколико је нешто битно изостављено или се не слажу са формулацијама текста, да нам то ХИТНО доставе путем мејла на следећу електронску адресу:

Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.

После уношења евентуалних примедби, коначан предлог у писменом облику биће упућен Сектору за људске ресурсе Министарства одбране.

 

Предлог примедби објављујемо у целини:

 

На седници Скупштине Србије одржаној 19. фебруара, народни посланик Константин Арсеновић је поставио посланичко питање министрима рада, правде, финансија и одбране. Арсеновићево обраћање доносимо у целини:

,, Господине председавајући, господо народни посланици, поштовани грађани, у име 50.000 војних пензионера и корисника војних пензија, желим да поставим питање министру рада, министру правде, министру финансија и министру одбране, а везано је за право корисника војних пензија на ванредно усклађивање пензија за 11.06 одсто од 1. јануара 2008. године.

 

Више корисника војних пензија обратило нам се с молбом да их обавестимо на коју адресу могу да упуте примедбе, предлоге и сугестије на Нацрт Правилника о решавању стамбених потреба у Министарству одбране.

Уколико желите да поднесак сигурно стигне на време, предлажемо вам да то учините електронским путем, посредством следеће адресе:

 

Председник УВПС Љубомир Драгањац упутио је (18. фебруара) још једно писмо Управном суду Србије, које доносимо у целини:

 

,,Вашим актом Су VI 14/13 од 04.02.2013. године, обавестили сте нас да је по предмету Управног суда У 8225/12 поступано, да је одлука донета 13.12.2012. године, и да ће иста бити отправљена у што краћем року.

 

Удружењу војних пензионера Србије обратило се више пензионисаних официра и подофицира који су тврдили да су у војним одмаралиштима    корисници војних пензија, у погледу цена, изједначени са цивилима и странцима.

 

Н А Ц Р Т

 

 

На основу члана 54. став 4. Закона о јавној својини („Службени гласник РС", број 72/2011), министар одбране, д о н о с и

 

ПРАВИЛНИК

О РЕШАВАЊУ СТАМБЕНИХ ПОТРЕБА

У МИНИСТАРСТВУ ОДБРАНЕ И ВОЈСЦИ СРБИЈЕ

 

I ОСНОВНЕ ОДРЕДБЕ

Члан 1.

Овим правилником се уређују услови, критеријуми и поступак за давање станова у закуп и додељивање стамбених зајмова (у даљем тексту: зајам) за решавање стамбених потреба запослених у Министарству одбране (у даљем тексту: Министарство) и Војсци Србије (у даљем тексту: Војска).

Члан 2.

Запосленима у Министарству и Војсци, по одредбама овог правилника, сматрају се официри, подофицири и цивилна лица на служби у Војсци, као и државни службеници и намештеници распоређени у Министарство, који су у радном односу на неодређено време (у даљем тексту: запослени у Министарству и Војсци).

Право на решавање стамбених потреба, по одредбама овог правилника, имају и официри, подофицири, цивилна лица и државни службеници и намештеници који су остварили право на пензију по основу радног односа у Министарству и Војсци (у даљем тексту: пензионисана лица), ако су до престанка службе поднели захтев за решавање стамбених потреба по коме није одлучено до дана престанка службе.

Изузетно од одредбе става 2. овог члана, пензионисано лице које није из објективних околности поднело захтев за решавање стамбених потреба, може се решавати по одредбама овог правилника уколико поднесе захтев за решавање стамбених потреба.

Право на решавање стамбених потреба, по одредбама овог правилника, имају и чланови породичног домаћинства погинулог или умрлог лица из ст. 1, 2. и 3. овог члана, као и чланови породичног домаћинства погинулог или умрлог професионалног војног лица примљеног у радни однос на одређено време, чија је смрт наступила као непосредна последица вршења војне службе.

Уколико супружник после смрти евидентираног лица закључи нови брак, право на решавање стамбених потреба по овом правилнику имају само деца евидентираног лица.

Лицe којe поднесe захтев за решавање стамбених потреба уводи се у евиденцију организацијске јединице Министарства надлежне за решавање стамбених потреба и уколико испуњава услове из овог правилника стиче статус евидентираног лица.

Члан 3.

Официру, подофициру, цивилном лицу, државном службенику и намештенику може се дати стан у закуп односно доделити зајам у гарнизону односно месту службовања , а пензионисаном лицу у било ком месту на територији Републике Србије, према утврђеном реду првенства, по одредбама овог правилника. (варијанта 1)

Официру, подофициру, цивилном лицу, државном службенику и намештенику и пензионисаном лицу може се дати стан у закуп односно доделити зајам ,  у било ком месту на територији Републике Србије, према утврђеном реду првенства, по одредбама овог правилника.(варијанта 2)

Лицу које је извршило повраћај имовинских права на стану на територији република бивше СФРЈ, стеченом по основу радног односа, може се доделити зајам ради решавања стамбених потреба, на име разлике од стана који му је додељен на територији република бивше СФРЈ и припадајућег стана, по одредбама овог правилника.

Лицу коме је, по основу радног односа, додељен стан на територији Аутономне Покрајине Косово и Метохија, а није у могућности да га фактички користи, може се доделити зајам ради решавања стамбених потреба, на име разлике од стана који му је додељен на територији Аутономне Покрајине Косово и Метохија и припадајућег стана по одредбама овог правилника.

Члан 4.

Члановима породичног домаћинства, у смислу овог правилника, сматрају се супружник и деца (рођена у браку или ван брака, усвојена или пасторчад), ако са евидентираним лицем живе у заједничком домаћинству.

 

II УСЛОВИ ЗА РЕШАВАЊЕ СТАМБЕНИХ ПОТРЕБА ДАВАЊЕМ СТАНА У ЗАКУП

Члан 5.

Евидентираном лицу може се дати стан у закуп под следећим условима:

1)      да је без стана по одредбама овог правилника;

2)      да је он или члан његовог породичног домаћинства власник стана неодговарајуће структуре по одредбама овог правилника, који је стечен по основу радног односа, ако се изјасни да ће по решавању својих стамбених потреба давањем стана у закуп, уступити стан који је до тада користио организацијској јединици Министарства надлежној за управљање непокретностима у року од 30 дана.

Члан 6.

Евидентираном лицу се може дати у закуп мањи стан од припадајућег по одредбама овог правилника, под условом да достави изјаву да прихвата стан мање структуре и да давањем тог стана у закуп коначно решава своју стамбену потребу.

Изјаву из става 1. овог члана за запослено лице оверава надлежни руководилац у јединици-установи, а пензионисано лице је оверава у суду или општинској управи.

Изјаву из става 1. овог члана евидентирано лице може поднети само једном у току календарске године.

Члан 7.

Сматра се да је евидентирано лице без стана, ако оно или члан његовог породичног домаћинства, на територији Републике Србије и на територији република бивше СФРЈ нема у својини или у закупу стан-кућу стечене из радног односа.

Евидентирано лице не сматра се лицем без стана ако је оно или члан његовог породичног домаћинства отуђило стан-кућу из става 1. овог члана.

Сматра се да евидентирано лице користи неодговарајући стан, ако оно или члан његовог породичног домаћинства, на територији Републике Србије или на територији република бивше СФРЈ има у својини или у закупу стан-кућу стечен из радног односа неодговарајуће структуре по одредбама овог правилника.

Евидентирано лице сматра се лицем које користи неодговарајући стан ако је оно или члан његовог породичног домаћинства отуђило стан-кућу из става 3. овог члана.

III КРИТЕРИЈУМИ ЗА УТВРЂИВАЊЕ РЕДА ПРВЕНСТВА

Члан 8.

За давање станова у закуп и додељивање зајмова утврђују се листе реда првенства на основу одлуке о расподели станова у закуп, односно одлуке о расподели зајмова, а по критеријумима прописаним овим правилником.

Члан 9.

За утврђивање реда првенства одређују се следећи критеријуми:

1) значај радног места,

2)      стаж осигурања у ефективном трајању (варијанта 1),

2) стаж осигурања у ефективном трајању остварен у Министарству и Војсци (варијанта 2),

3)      стамбена угроженост,

4)      број чланова породичног домаћинства,

5)      здравствено стање и

6)      учешће у борбеним дејствима и у мировним операцијама.

Члан 10.

Значај радног места вреднује се до 250 бодова.

Значај радног места се утврђује на основу акта о постављењу, односно распоређивању лица из члана 2. овог правилника у складу са прописима, и то:

1)      за официре и подофицире према положајној групи нa којој су постављени по формацији;

2)      за војне службенике и војне намештенике, државне службенике и намештенике запослене у Војсци и Министарству према  групи радних места – платној групи на којој су лица решењем распоређена.

Према значају радног места, утврђује се следећи број бодова:

1)      за официре и подофицире према положајној групи из формације или систематизације која је одговарајућа формацији на којој су постављени:

I положајна група............................................................................................. 250  бодова

II положајна група........................................................................................... 245  бодова

III положајна група.......................................................................................... 240  бодова

IV положајна група.......................................................................................... 235  бодова

V положајна група........................................................................................... 230  бодова

VI положајна група.......................................................................................... 225  бодова

VII положајна група........................................................................................ 220  бодова

VIII положајна група....................................................................................... 215  бодова

IX положајна група.......................................................................................... 210  бодова

Х положајна група........................................................................................... 205  бодова

XI положајна група.......................................................................................... 200  бодoва

XII положајна група........................................................................................ 195  бодова

XIII положајна група....................................................................................... 190  бодова

ХIV положајна група....................................................................................... 180  бодова

XV положајна група........................................................................................ 175  бодова

XVI положајна група....................................................................................... 170  бодова

XVII положајна група..................................................................................... 165  бодова

XVIII положајна група.................................................................................... 160  бодова

XIX положајна група....................................................................................... 150  бодова

ХХ положајна групa........................................................................................ 140  бодова

XXI положајна група....................................................................................... 130  бодова

XXII положајна група..................................................................................... 120  бодова

XXIII положајна група.................................................................................... 110  бодова

2)      За војне службенике и војне намештенике запослене у Министарству и Војсци према групи радних места, а државне службенике и намештенике распоређене у Министарству према положају, звању и врсти радних  места:

РАНГ

Војни службеници

Војни намештеници

Државни службеници

Намештеници

Број бодова

Звање

Врста РМ

 

1. ГРМ

 

виши саветник

 

190

 

2. ГРМ

 

самостални саветник

  1. ВРМ

175

 

3. ГРМ

 

Саветник

  1. ВРМ

160

 

4. ГРМ

 

млађи саветник

 

140

 

5. ГРМ

 

Сарадник

 

130

 

6. ГРМ

 

млађи сарадник

  1. ВРМ

125

 

7. ГРМ

 

Референт

 

120

 

8. ГРМ

 

млађи референт

  1. ВРМ

118

 

 

9. ГРМ

 

 

115

 

 

10. ГРМ

 

 

113

 

 

11. ГРМ

 

 

110

 

 

12. ГРМ

 

  1. ВРМ

105

 

 

13. ГРМ

 

 

100

 

 

14. ГРМ

 

  1. ВРМ

95

Подаци о значају радног места за запослене се ажурирају преузимањем података из службене евиденције организацијске јединице Министарства надлежне за кадрове.

За пензионисана лица подаци се преузимају из акта о пензионисању или престанку службе.

Члан 11.

Дужину стажа осигурања у ефективном трајању утврђује организацијска јединица Министарства надлежна за кадрове, а организацијска јединица Министарства надлежна за решавање стамбених потреба преузима податке из њене евиденције. (варијанта 1)

Дужину стажа осигурања у ефективном трајању у Министарству и Војсци  утврђује организацијска јединица Министарства надлежна за кадрове, а организацијска јединица Министарства надлежна за решавање стамбених потреба преузима податке из њене евиденције. (варијанта 2)

За сваку навршену годину ефективног стажа утврђује се по 7 бодова.

Члан 12.

За стамбену угроженост утврђује се до 60 бодова, и то:

1)      за лица без стана ( подстанари и  лица која станују код својих родитеља или родитеља супружника) –  60 бодова,

2)      за кориснике неодговарајућег стана у власништву или власништву супружника  – 50 бодова,

3)      за кориснике заједничких просторија, слободних пословних простора, погодних просторија за становање и грађевинских простора у стамбеним зградама адаптираних у просторије за становање, а које немају прописану грађевинску-урбанистичко документацију и не сматрају се станом – 40 бодова,

4)      за кориснике смештаја у војном објекту (касарни, војном хотелу или неком другом војном објекту) – 30 бодова,

5)      за сустанаре и лица која користе службени стан у закуп по основу решења надлежног органа – 1 бод за сваки м2 разлике између припадајуће и површине коју користи,

6)       за кориснике неодговарајућег стана стеченог из радног односа, као разлику  од припадајућег стана по одредбама овог правилника и стана који користе, за сваки м2 разлике између припадајуће и имајуће површине  по 1 бод.

Лице које бесправно користи стан или било који други простор, не остварује бодове по основу стамбене угрожености.

Члан 13.

Стамбена угроженост се доказује:

-     уговором о подстанарском односу или изјавом о подстанарском односу, oвереном  за запослене у јединици-установи, а за пензионере потписаном од стране два сведока и овереном у општини или суду,

-     уговором и другим овереним документом о праву коришћења и праву својине,

-     пријавом пребивалишта,

-     потврдом органа управљања стамбеном зградом коју је потписало овлашћено лице и оверило печатом,

-     уверењем управе јавних прихода о пореском задужењу за стан или  породичну стамбену зграду,

-     доказом да ли има стан или породичну стамбену зграду и другим доказима.

Члан 14.

За сваког члана породичног домаћинства из  члана 4. овог правилника утврђује се по 15 бодова.

Члан 15.

По основу здравственог стања лица из члана 2. овог правилника и члана његовог породичног домаћинства, утврђује се до 20 бодова, и то за:

1)    инвалидност - до 20 бодова,

2)    телесно оштећење – до 20 бодова и

3)    тешку трајну болест - 20 бодова по оболелом члану.

Члан 16.

По основу инвалидности лица из члана 2. овог правилника или члана његовог породичног домаћинства припада број бодова, и то:

-        кориснику права на инвалидску пензију по прописима о пензијском и инвалидском осигурању - 20 бодова по инвалидном члану,

-         инвалиду 2. категорије инвалидности утврђене по раније важећим прописима о пензијском и инвалидском осигурању - 10 бодова по инвалидном члану,

-         инвалиду 3. категорија инвалидности и лицу са преосталом радном способношћу утврђеним по раније важећим прописима о пензијском и инвалидском осигурању - 4 бода по инвалидном члану.

По основу војног инвалидитета, за лица којима је тај статус утврђен на основу прописа о правима бораца и ратних војних инвалида, припада број бодова, и то:

1. група – инвалиди са 100 % инвалидитета којима је за редован живот потребна нега и помоћ – 20 бодова;

2. група – инвалиди са 100 % инвалидитета– 20 бодова;

3. група - инвалиди са 90 % инвалидитета– 18 бодова;

4. група - инвалиди са 80 % инвалидитета– 16 бодова;

5. група - инвалиди са 70 % инвалидитета– 14 бодова;

6. група - инвалиди са 60 % инвалидитета– 12 бодова;

7. група - инвалиди са 50 % инвалидитета– 10 бодова;

8. група - инвалиди са 40 % инвалидитета– 8 бодова;

9. група - инвалиди са 30 % инвалидитета– 6 бодова;

10. група - инвалиди са 20 % инвалидитета– 4 бода.

Утврђено право на инвалидску пензију се доказује коначним решењем надлежног органа пензијског и инвалидског осигурања, а војни инвалидитет се доказује коначним решењем надлежног органа општинске управе.

Члан 17.

По основу телесног оштећења лица из члана 2. овог правилника или члана његовог породичног домаћинства, утврђеног по прописима о пензијском и инвалидском осигурању, припада број бодова, и то за:

-        телесно оштећење 100% - 20 бодова по члану,

-        телесно оштећење 90% -  10 бодова по члану,

-        телесно оштећење 80% -  9 бодова по члану,

-        телесно оштећење 70% -  8 бодова по члану,

-        телесно оштећење 60% -  7 бодова по члану,

-        телесно оштећење 50% -  6 бодова по члану,

-        телесно оштећење 40% -  5 бодова по члану и

-        телесно оштећење 30% -  4 бода по члану.

Степен телесног оштећења се доказује коначним решењем надлежног органа пензијског и инвалидског осигурања.

Члан 18.

Листу тешких трајних болести, у смислу члана 15. тачка 3) овог правилника решењем утврђује организацијска јединица Министарства надлежна за војно здравство, у року од 30 дана од дана ступања на снагу овог правилника.

Тешка трајна болест се доказује коначним решењем надлежне војнолекарске комисије.

Члан 19.

Уколико лице испуњава услове за признавање одређеног броја бодова по двa или више основа из члана 15. овог правилника, утврђује му се број бодова по основу који је за њега повољнији.

Члан 20.

По основу учешћа у борбеним дејствима и мултинационалним операцијама за свака навршена три месеца вршења службе утврђује се по 1 бод.

Доказ о вршењу службе из става 1. овог члана издаје надлежни орган за људске ресурсе  на основу службене евиденције.

Члан 21.

Уколико два или више евидентираних лица, имају исти број бодова на листи реда првенства из члана 38. став 2. овог правилника, предност у решавању стамбених потреба има лице са:

-     дужим укупним стажом осигурања у ефективном трајању,

-     више бодова по основу значаја радног места,

-     више бодова по основу здравственог стања,

- више бодова по основу учешћа у борбеним дејствима и мултинационалним операцијама,

-     више година живота. (варијанта 1)

 

-     дужим стажом осигурања у ефективном трајању оствареним у Министарству и Војсци,

-     више бодова по основу значаја радног места,

-     више бодова по основу здравственог стања,

-     више бодова по основу учешћа у борбеним дејствима и мултинационалним операцијама,

-     више година живота.(варијанта 2)

 

Члан 22.

Независно од утврђених листа реда првенства изузимањем из реда првенства у оквиру сваке листе, решавају се стамбене потребе:

1)      супружника или детета погинулог, односно умрлог лица из члана 2. став 1, 2. и 4. овог правилника, чија је смрт наступила као непосредна последица вршења службе;

2)      инвалида I до IV групе војног инвалидитета, коме је коначно утврђено право на инвалидску пензију, чија је инвалидност наступила као непосредна последица вршења службе.

Предлог за изузимање захтева за решавање стамбених потреба из реда првенства са доказима о околности смрти лица из става 2. тачка 1) овог правилника покреће руководилац команде, јединице или установе ранга команданта бригаде и самосталне организацијске јединице Министарства, преко организацијске јединице за људске ресурсе Генералштаба Војске, за лица из Војске, или преко организацијске јединице Министарства надлежне за кадрове, за лица из Министарства.

Изузимање захтева из реда првенства за лица из става 2. тачке 2) овог члана врши се на основу коначног решења надлежног органа општинске управе којим је утврђено својство војног инвалида и група војног инвалидитета односно коначног решења надлежног органа пензијског и инвалидског осигурања којим је утврђено право на инвалидску пензију и којим је утврђено да је инвалидност наступила као непосредна последица вршења службе.

IV СТРУКТУРА СТАНА КОЈИ СЕ ДАЈЕ У ЗАКУП ОДНОСНО ЗА КОЈИ СЕ ДОДЕЉУЈЕ ЗАЈАМ

Члан 23.

Приликом одлучивања о томе какав стан се по структури може дати у закуп или за коју структуру стана се може доделити зајам, узимају се у обзир подносилац захтева и чланови породичног домаћинства из члана 4. овог правилника, као и чин односно стручна спрема формацијског односно радног места на које је евидентирано лице постављено односно распоређено.

Члан 24.

У складу са условима из члана 23. овог правилника официру, подофициру, цивилном лицу на служби у Војсци и државном службенику и намештенику распоређеном у Министарству одређује се стан следеће структуре:

 

Број чланова породичног домаћинства

ГРУПА И СТРУКТУРА СТАНА

I група

II група

III група

IV група

V група

1)                 самац

гарсоњера

једнособан

једноипособан

двособан

двоипособан

2)                 лице са једним чланом

једнособан

једноипособан

двособан

двоипособан

трособан

3)                 лице са два члана

једноипособан

двособан

двоипособан

трособан

троипособан

4)                 лице са три члана

двособан

двоипособан

трособан

троипособан

четворособан

5)                 лице са четири члана

двоипособан

трособан

троипособан

четворособан

четворособан

6)                 лице са пет и више чланова

трособан

троипособан

четворособан

четворособан

четворособан

 

Прву групу чине квалификована, полуквалификована, неквалификована лица и чланови породичног домаћинства погинулог или умрлог  професионалног војника из члана 2. став 4. овог правилника.

Другу групу чине подофицири, цивилна лица и државни службеници и намештеници са средњом и вишом стручном спремом.

Трећу групу чине официри чина потпоручника закључно до чина потпуковника, цивилна лица и државни службеници и намештеници са високом   стручном спремом.

Четврту групу чине официри чина пуковника.

Пету групу чине официри чина генерала.

Члан 25.

Евидентирано лице из члана 2. ст. 1. и 2. овог правилника чији је супружник погинуо или умро, задржава утврђени број бодова, а структура стана остаје непромењена.

Уколико евидентирано лице умре, супружник, односно деца која се по одредбама овог правилника сматрају члановима породичног домаћинства, задржавају број бодова, а структура стана се умањује за пола собе од стана који том лицу припада по одредбама овог правилника.

Структура стана се неће мењати по основу става 2. овог члана, уколико је припадајућа структура стана гарсоњера или једнособан стан.

 

V РЕШАВАЊЕ СТАМБЕНИХ ПОТРЕБА ДОДЕЉИВАЊЕМ ЗАЈМА

Члан 26.

Евидентираном лицу може се доделити зајам под следећим условима:

1)      да је лице без стана или да користи неодговарајући стан по одредбама овог правилника;

2)      да у захтеву наведе да жели да реши своје стамбене потребе доделом зајма.

Члан 27.

Евидентираном лицу из члана 26. овог правилника може се доделити зајам за стамбену изградњу, односно за куповину куће-стана према реду првенства који је утврђен овим правилником.

Члан 28.

Евидентираном лицу се може доделити мањи зајам од припадајућег под условима прописаним  одредбама члана 6. овог правилника.

Члан 29.

Површина стана која служи као основ за израчунавање највећег износа зајма по структури утврђеној у члану 24. овог правилника, односно за израчунавање највећег износа зајма на име разлике у структури и површини стана, који лице користи и који му припада, укључујући и површину лође и балкона, јесте максимална површина прописана за одговарајућу структуру стана по следећем:

-        гарсоњера –од 27,5м2 до 32м2,

-        једнособан стан – од 32м2 до 41,3м2,

-        једноипособан стан – од 41,3м2 до 48м2,

-        двособан стан  – од 48 м2 до 58м2,

-        двоипособан стан – од 58 м2 до 66м2,

-        трособан стан – од 66 м2 до 77м2,

-        троипособан стан – од 77 м2 до 86м2,

-        четворособан стан –од 86 м2 до 97м2.

Члан 30.

Основица за утврђивање износа зајма утврђује се на основу просечне цене по квадратном метру укупне изградње одговарајуће куће-стана које објављује Републички завод за статистику Републике Србије (Саопштење) који кориснику зајма припада по одредбама овог правилника.

Месечна рата, рок отплате зајма и умањење дуга по зајму утврђују се сагласно условима прописаним за откуп стана.

Отплата зајма почиње у року од 30 дана од дана закључења уговора о зајму.

Члан 31.

Средства зајма се преносе зајмопримцу на основу обезбеђене документације с тим да се 40% одобреног зајма зајмопримцу може исплатити у готовом новцу, односно пренети на његов текући рачун, уз обавезу правдања тих средстава (фактура – признаница и др.) (варијанта 1)

Средства зајма се преносе зајмопримцу у готовом новцу, односно преношењем на његов текући рачун.(варијанта 2)

Члан 32.

На прибављеној (имајућој) кући-стану уписује се хипотека у корист зајмодавца.

Члан 33.

Старешина организацијске јединице Министарства надлежне за буџет и финансије, уређује начин закључивања уговора о зајму и друга питања у вези са реализацијом зајмова.

 

VI ПОСТУПАК ЗА РЕШАВАЊЕ СТАМБЕНИХ ПОТРЕБА

Члан 34.

Поступак за решавање стамбених потреба покреће лице из члана 2. овог Правилника  подношењем захтева на посебном обрасцу који је саставни део овог правилника (Прилог 1).

Лица из члана 2. ст. 1. и 4. овог правилника, подносе захтев преко команде, јединице или установе у којој су на служби, односно у којој се погинуло или умрло лице налазило на служби.  Старешина надлежан за решавање у управним стварима у првом степену податке из захтева упоређује са подацима из службене евиденције, оверава тачност података и доставља захтев надлежним путем, организацијској јединици Министарства надлежној за решавање стамбених потреба.

Лица из члана 2. ст. 2. и 3. овог правилника, подносе захтев организацијској јединици Министарства надлежној за решавање стамбених потреба непосредно или путем поште.

Члан 35.

Организацијска јединица Министарства надлежна за решавање стамбених потреба по пријему захтева, евидентира подносиоца захтева у базу података, утврђује да ли подносилац захтева испуњава услове за решавање стамбених потреба и уколико испуњава услове утврђује право на решавање стамбених потреба, чиме подносилац захтева стиче статус евидентираног лица.

Након евидентирања подносиоца захтева у бази података организацијска јединица Министарства надлежна за решавање стамбених потреба доставља евидентираном лицу Листу података која садржи: основне податке о подносиоцу захтева (презиме, име једног родитеља и име, јединствени матични број грађанина), податке о утврђеном броју бодова по критеријумима из овог правилника, податке о укупном броју бодова и податке о структури припадајућег стана односно зајма.

Члан 36.

Уколико евидентирано лице сматра да подаци из Листе података нису правилно утврђени има право на подношење захтева за измену података у року од 15 дана од дана достављања Листе података.

Захтев из става 1. овог члана подноси се Стамбеној комисији организацијске јединице Министарства надлежне за решавање стамбених потреба.

Уколико орган из става 2. овог члана прихвати  захтев лица, доставља подносиоцу захтева измењену Листу података.

Лицу коме се одбије захтев за измену података из Листе података или му се не призна право на решавање стамбених потреба, као и уколико лице накнадно изгуби право на решавање стамбених потреба по одредбама овог правилника, Стамбена комисија о томе доноси решење.

Против решења из става 4. овог члана може се изјавити жалба Вишој стамбеној комисији, у року од 15 дана од дана достављања решења.

Члан 37.

Организацијска јединица Министарства надлежна за решавање стамбених потреба, након доношења одлуке о расподели станова односно одлуке о расподели зајмова, затражиће од евидентираног лица да достави изјаву на околност да ли је у односу на утврђену Листу података дошло до промена које су од утицаја на решавање стамбених потреба и израду листи реда првенства.

Евидентирано лице је дужно да се о насталим променама изјасни писаним путем најкасније до дана одређеног у одлукама из става 1. овог члана и приложи доказе о насталим променама.

Евидентирано лице које се не изјасни по захтеву организацијске јединице Министарства надлежне за решавање стамбених потреба у року из става 2. овог члана неће се разматрати по тој одлуци.

Члан 38.

Организацијска јединица Министарства надлежна за решавање стамбених потреба ће на основу података из базе евидентираних лица и одлуке о расподели станова у закуп односно одлуке о расподели зајмова сачинити листе реда првенства у складу са одредбама овог правилника  са пресеком стања из одлуке.

За доделу станова у закуп односно доделу зајмова утврђују се посебне листе реда првенства за:

1)   генерале,

2)   официре,

3)   подофицире,

4)   цивилна лица на служби у Војсци, државне службенике и намештенике,

5)   пензионисане генерале-адмирале,

6)   пензионисане официре,

7)   пензионисане подофицире и

8)   пензионисана цивилна лица, пензионисане државне службенике и намештенике.

Листе реда првенства се истичу на огласној табли организацијске јединице Министарства надлежне за решавање стамбених потреба и обухватају најмање 2 пута више лица из става 2. овог члана од броја станова обухваћених одлуком.

Листе реда првенства достављају се организацијским јединицима Министарства и Војске, удружењима пензионисаних лица из Министарства и Војске, а могу се на погодан начин објављивати у штампаним медијима, као и на интернет и интранет презентацији Министарства одбране.

На листе реда првенства заинтересована лица могу подносити приговоре у року од 15 дана од дана објављивања, а приговоре ће решавати надлежна стамбена комисија из члана 36. став 2. овог правилника.

Организацијска јединица Министарства надлежна за решавање стамбених потреба може на погодан начин објављивати и евиденционе листе реда првенства за све градове-места независно од одлуке о расподели станова односно одлуке о расподели зајмова, које су информативног карактера.

Члан 39.

Организацијска јединица Министарства надлежна за управљање непокретностима, најраније шест, а најкасније три месеца пре завршетка изградње или прибављања станова, врши појединачну пријаву сваког стана организацијској јединици Министарства надлежној за решавање стамбених потреба.

Организацијска јединица Министарства надлежна за решавање стамбених потреба на погодан начин објављује у фебруару, јуну и октобру текуће године, податке о пријављеним становима по градовима-местима, структури и броју станова за  расподелу, као и дану пресека стања до када ће се уважити промене у подацима који су од утицаја на статус и рангирање евидентираног лица.

Организацијска јединица Министарства надлежна за управљање непокретностима ускладиће пријаве станова са планираном динамиком објављивања расположивих станова за расподелу из става 2. овог члана, тако што ће своје пријаве из става 1. овог члана достављати најкасније до 1. фебруара, 1. јуна и 1. октобра текуће године.

Члан 40.

Одлуку о расподели станова у закуп односно одлуку о расподели зајмова доноси министар одбране или старешина кога он овласти, на предлог руководиоца организацијске јединице Министарства надлежне за решавање стамбених потреба.

Одлука о расподели станова садржи број станова по структури који се распоређује према категоријама лица из члана 38. став 2. овог правилника за свако место, пресек стања до ког датума се евидентирају настале промене у бази података евидентираних лица, рок за израду листа реда првенства према Одлуци и друга питања.

Одлука о расподели зајмова садржи висину средстава обезбеђених за зајам која се распоређује према структури стана за коју се додељује зајам и категоријама лица из члана 38. став 2. овог правилника за свако место, пресек стања до ког датума се евидентирају настале промене у бази података евидентираних лица, рок за израду листа реда првенства према Одлуци и друга питања.

Члан 41.

Стамбена комисија доноси решења о давању станова у закуп и решења о додељивању зајмова на основу коначних листа реда првенства из члана 38. став 2. овог правилника.

На решења из става 1. овог члана може се поднети жалба Вишој стамбеној комисији у року од 15 дана од дана достављања.

Члан 42.

Стамбена комисија коначно решење о давању стана у закуп доставља организацијској јединици Министарства надлежној за управљање непокретностима, а коначно решење о додељивању зајма, организацијској јединици Министарства надлежној за буџет и финансије.

На основу коначног решења о давању стана у закуп организацијска јединица Министарства надлежна за управљање непокретностима закључује уговор о закупу стана са лицем коме је додељен стан.

На основу коначног решења о додељивању зајма организацијска јединица Министарства надлежна за буџет и финансије закључује уговор о зајму са лицем коме је додељен зајам.

Уговор из става 2. овог члана закључује се приликом увођења у посед стана лица коме је стан додељен, а након потписивања записника о примопредаји стана.

Примерак закљученог уговора из става 2. и 3. овог члана доставља се организацијској јединици Министарства надлежној за решавање стамбених потреба у року од 15 дана од дана закључења уговора.

Члан 43.

Лице из члана 2. ст. 1. и 2. овог правилника које не прихвати додељени стан-зајам, дужно је да у року од осам дана од дана пријема решења, достави Стамбеној комисији, преко команде, јединице или установе у којој је на служби, писану изјаву да не прихвата додељени стан-зајам.

Лице из члана 2. ст. 3. и 4. овог правилника које не прихвати додељени стан-зајам, дужно је да у року од осам дана од дана пријема решења достави Стамбеној комисији писану изјаву оверену од надлежног општинског или судског органа, да не прихвата додељени стан-зајам.

Стамбена комисија ће станове-зајмове који нису прихваћени, као и станове-зајмове који су додељени решењима која су стављена ван снаге, доделити следећем лицу са листе реда првенства, по истој одлуци о расподели станова у закуп односно одлуци о додели зајма.

Лице из ст. 1. и 2. овог члана задржава утврђени ред првенства и број бодова.

Члан 44.

Уколико лице у року од осам дана од уручења позива за закључење уговора не обавести организацијску јединицу Министарства надлежну за управљање непокретностима о неприхватању додељеног стана, односно организацијску јединицу Министарства надлежну за буџет и финансије о неприхватању додељеног зајма нити приступи потписивању уговора, сматра се да је одустало од додељеног стана односно додељеног зајма.

Организацијска јединица Министарства надлежна за управљање непокретностима и организацијска јединица Министарства надлежна за буџет и финансије обавештавају Стамбену комисију у року 15 дана о свим случајевима одустајања лица од додељеног стана односно додељеног зајма.

Лице из става 1. овог члана задржава утврђени ред првенства и број бодова.

Члан 45.

Стан који није било могуће доделити кроз најмање две узастопне одлуке којима је предметни стан био обухваћен сматра се теже дељивим станом.

Стамбена комисија на основу одлуке о додели теже дељивог стана, изузетно од одредбе члана 3. став 1. овог правилника, може такав стан доделити евидентираном лицу у било ком месту на територији Републике Србије, према утврђеном реду првенства, с тим да се о прихватању таквог стана писано изјасни у посебно спроведеном поступку.

Члан 46.

Лице коме престане служба у Министарству и Војсци, без права на пензију, губи статус евидентираног лица и право на решавање стамбених потреба по одредбама овог правилника.

Уколико лице из става 1. овог члана, по било ком основу, користи стан-кућу или било какав други простор који припада фонду непокретности Министарства (у закуп на одређено или неодређено време) у обавези је да, у року до 30 дана од престанка службе, врати непокретност коју користи организацијској јединици Министарства надлежној за управљање непокретностима.

Организацијска јединица Министарства надлежна за решавање стамбених потреба ће по добијању сазнања, у року од 30 дана, обавестити организацијску јединицу Министарства надлежну за управљање непокретностима да је лицу из става 1. овог члана престала служба у Министарству и Војсци и да је то лице у обавези да врати непокретност из става 2. овог члана у фонд непокретности Министарства.

VII ОСТАЛЕ ОДРЕДБЕ

Члан 47.

Закључивањем уговора из члана 42. став 2. и 3. овог правилника  сматра се да је поступак за решавање стамбених потреба из надлежности организацијске јединице Министарства надлежне за решавање стамбених потреба окончан, а сва питања која се односе на извршавање уговора, у надлежности су уговорних страна у складу са прописима којима се уређују облигациони и стамбени односи.

Члан 48.

Овај правилник не примењује се на цивилна лица запослена у војним установама које обављају производну и услужну делатност, односно послују по принципу стицања и расподеле добити.

Члан 49.

Овлашћује се надлежни старешина организацијске јединице Министарства који је носилац израде овог правилника да на захтев команди, јединица, односно установа Министарства и Војске, достављен надлежним путем даје објашњена у вези са применом одредаба овог правилника.

VIII ПРЕЛАЗНЕ И ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ

Члан 50.

Овлашћују се руководиоци организацијских јединица Министарства надлежних за људске ресурсе и материјалне ресурсе да пропишу упутства неопходна за спровођење овог правилника, у року од 60 дана од дана ступања на снагу овог правилника.

Овлашћује се руководилац организацијске јединице Министарства надлежне за буџет и финансије да пропише упутство о поступку доделе зајма, у року од 60 дана од дана ступања на снагу овог правилника.

Члан 51.

Комисију из члана 36. став 2. овог правилника образује руководилац организацијске јединице Министарства надлежне за стамбене послове, у року од 30 дана од дана ступања на снагу овог правилника.

Комисију из члана 36. став 5. овог правилника образује руководилац организацијске јединице Министарства надлежне за људске ресурсе, у року од 30 дана од дана ступања на снагу овог правилника.

Комисије из става 1. и 2. овог члана дужне су да донесу пословнике о свом раду, у року од 15 дана од дана образовања.

Члан 52.

Ако је лице из члана 2. овог правилника поднело захтев за решавање стамбених потреба до дана ступања на снагу овог правилника, а поступак по том захтеву није окончан до дана ступања на снагу овог правилника, решаваће се по одредбама овог правилника без подношења новог захтева.

Члан 53.

Организацијска јединица Министарства надлежна за стамбене послове донеће Листе података из члана 35. став 2. овог правилника за сва евидентирана лица, у року од 60 дана од дана ступања на снагу овог правилника.

Члан 54.

Коначна решења о додели станова у закуп која су донета до дана ступања на снагу овог правилника реализоваће се по одредбама прописа по којима су донета.

Одлуке о расподели станова које су донете по претходном правилнику, а чија је реализација започета реализоваће се по одредбама тог правилника.

За лица којима су донета решења о давању службеног стана у закуп на одређено време, по основу прописа који су важили до дана ступања на снагу Правилника о давању на коришћење станова за службене потребе запосленима у Министарству одбране и Војсци Србије („Службени војни лист” број 20/08), а која користе те станове Стамбена комисија ће под условима предвиђеним одредбама овог правилника донети нова решења којима ће изменити постојећа решења у решења о давању стана у закуп на неодређено време.

За лица којима су донета решења о давању пословног простора на привремено коришћење за становање, по основу прописа који су важили до дана ступања на снагу Правилника о давању на коришћење станова за службене потребе запосленима у Министарству одбране и Војсци Србије („Службени војни лист”, број 20/08), а која исте користе, након извршене промене намене пословног простора у стан у складу са важећим прописима, Стамбена комисија ће под условима предвиђеним одредбама овог правилника донети нова решења којима ће изменити постојећа решења у решења о давању стана у закуп на неодређено време.

Адаптирани простори који се користе за становање, који су били додељени лицима на привремено коришћење за становање, а нису имали статус стана, након поступка промене намене тог простора у стан, Стамбена комисија ће под условима предвиђеним одредбама овог правилника донети нова решења којима ће изменити постојећа решења у решења о давању стана у закуп на неодређено време.

Лица из става 3, 4. и 5. овог члана којима су донета решења о давању стана у закуп на неодређено време веће структуре и површине од структуре и површине стана који им припада по одредбама овог правилника у обавези су да ту разлику у структури и површини стана плате по тржишној вредности, односно да изврше уплату уговореног износа у уговореном року.

Члан 55.

Даном ступања на снагу овог правилника престаје да важи Правилник о  решавању стамбених питања у Министарству одбране („Службени војни лист“, бр. 38/05, 16/08, 26/08 и 39/08).

Члан 56.

Овај правилник ступа на снагу осмог дана од дана објављивања у „Службеном војном листу“.

 

 

 

Помоћник министра одбране за људске ресурсе Јован Мијаковић упутио је Удружењу војних пензионера Србије текст Нацрта правилника о решавању стамбених потреба у Министарству одбране.

Удружење војних пензионера Србије (насловљено на председника Љубомира Драгањца) примило је акт Уставног суда Србије, који је потписала руководилац Службе председника Уставног суда госпођа Весна Дабетић. Писмо доносимо у целини: