Предлог закона о враћању тзв. малог дуга

 

У ТРИ ГОДИШЊЕ РАТЕ

Влада Србије преузеће обавезу да војним пензионерима исплати дуг од 4,5 милијарди динара, наводи се у Предлогу закона о претварању неизмирених обавеза корисницима војних пензија у јавни дуг Србије, који је објављен на сајту Скупштине Србије.

Према том предлогу, дуг ће војним пензионерима бити исплаћен у три годишње рате, од 2012. до 2014. године. Влада Србије ће утврдити датуме исплаћивања дуговања за око 35.000 војних пензионера.

У образложењу се наводи да је дуг настао пошто приликом исплата потраживања војних лица није урачунато повећање плата из уредбе која је важила од августа 2004. до новембра 2007. године. Усвајањем тог закона, како се наводи, требало би да се прекину сви судски процеси војних пензионера против државе.

 

 

 

ПРЕДЛОГ

ЗАКОН

О ПРЕТВАРАЊУ ДОСПЕЛИХ, А НЕИЗМИРЕНИХ ОБАВЕЗА ПРЕМА КОРИСНИЦИМА ВОЈНИХ ПЕНЗИЈА У ЈАВНИ ДУГ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

Предмет уређивања

Члан 1.

Овим законом уређује се начин, поступак и динамика измиривања доспелих, а неизмирених обавеза насталих према корисницима војних пензија по основу делимичног усклађивања пензија и новчаних накнада утврђених Законом о Војсци Југославије („Службени лист СРЈ", бр. 43/94, 28/96, 44/99, 74/99, 3/02 и 37/02 и „Службени лист СЦГ", бр. 7/05 и 44/05) у периоду 1. августа 2004. до 30. новембра 2007. године, као и начин обезбеђења средстава за ове намене.

Износ обавеза

Члан 2.

Република Србија преузима као јавни дуг Републике Србије обавезе Фонда за социјално осигурање војних осигураника по основу исплате доспелих а неизмирених обавеза насталих по основу делимичног усклађивања пензија и новчаних накнада према корисницима војних пензија из члана 1. овог закона, у укупном номиналном износу од 4.512.720.000,00 динара.

На неизмирене обавезе из става 1. овог члана, обрачунава се законска затезна камата за период од дана доспелости појединачног месечног износа закључно са даном ступања на снагу овог закона. На неизмирене обавезе из става 1. овог члана, за период од дана ступања на снагу овог закона до датума измиривања обавеза корисницима права одређених актима Владе из члана 4. став 2. овог закона, обрачунава се камата која је једнака референтној каматној стопи Народне банке Србије.

Укупан износ обавеза који је утврђен одредбама ст. 1. и 2. овог члана увећан за трошкове поступка из члана 8. став 2. овог закона представља коначну обавезу Републике Србије по овом закону.

Средства за измирење обавеза

Члан 3.

Средства за измирење обавеза из члана 1. овог закона обезбеђују се у буџету Републике Србије.

Начин и динамика измиривања обавеза

Члан 4.

Обавезе по основу дуга према лицима која остварују права у складу са овим законом по основу доспелих, а неизмирених обавеза према корисницима војних пензија из члана 1. овог закона, Република Србија ће исплаћивати у износу утврђеном на начин из члана 2. ст. 1. и 2. овог закона, у висини и према следећој динамици:

- у 2012. години - у висини 1/3 укупног износа обавезе утврђене за корисника права увећане за износ припадајуће камате из члана 2. став 2. овог закона, која се обрачунава до дана исплате у 2012. години;

- у 2013. години - у висини 1/3 укупног износа обавезе утврђене за корисника права увећане за износ припадајуће камате из члана 2. став 2. овог закона, која се обрачунава до дана исплате у 2013. години;

- у 2014. години - у висини 1/3 укупног износа обавезе утврђене за корисника права увећане за износ припадајуће камате из члана 2. став 2. овог закона, која се обрачунава до дана исплате у 2014. години.

Влада ће својим актима одредити датуме измиривања обавеза корисницима права, односно датуме исплате, у складу са динамиком из става 1. овог члана.

Обављање административних послова Члан 5.

Административне послове у вези са измиравањем обавеза корисницима права, као и послове утврђивања висине укупних потраживања по сваком кориснику права вршиће Републички фонд за пензијско и инвалидско осигурање.

Република Србија ће ради измиривања доспелих, а неизмирених обавеза насталих по основу делимичног усклађивања пензија и новчаних накнада према корисницима војних пензија, Републичком фонду за пензијско и инвалидско осигурање преносити средства за измиривање обавеза из члана 2. овог закона у складу са динамиком из члана 4. овог закона.

Утврђивање потраживања по кориснику

Члан 6.

Републички фонд за пензијско и инвалидско осигурање ће ближе уредити начин утврђивања висине укупних потраживања по сваком кориснику, као и начин исплате потраживања која се остварују по одредбама овог Закона.

Ослобађање од плаћања доприноса

Члан 7.

На обавезе утврђене одредбама овог закона, према корисницима не обрачунава се и не плаћа допринос на име обавезног здравственог осигурања.

Обустава парничних поступака

Члан 8.

Даном ступања на снагу овог закона обустављају се сви започети парнични поступци, укључујући и извршне поступке, у којима се тужбеним захтевом потражује дуг по основу делимичног усклађивања пензија и новчаних накнада из члана 1. овог закона.

Актом о обустави поступака из става 1. овог члана, суд ће утврдити укупну висину трошкова који, без камате из члана 2. овог закона, припадају тужиоцу, а који ће се исплатити у три једнака годишња износа, по динамици утврђеној актима Владе из члана 4. став 2. овог закона.

На кога се закон односи

Члан 9.

Одредбе овог закона односе се на кориснике војних пензија и новчаних накнада који су та права остварили до дана ступања на снагу Закона о Војсци Србије („Службени гласник РС", бр. 116/07 и 88/09).

Завршна одредба

Члан 10.

Овај закон ступа на снагу наредног дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије".


ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

I. УСТАВНИ ОСНОВ ЗА ДОНОШЕЊЕ ЗАКОНА

Уставни основ за доношење овог закона садржан је у члану 97. тачка 8. Устава Републике Србије, којим је предвиђено да Република Србија уређује и обезбеђује, поред осталог, систем у области социјалног осигурања и других облика социјалне сигурности.

II. РАЗЛОЗИ ЗА ДОНОШЕЊЕ ЗАКОНА

Уредбом о изменама и допунама Уредбе о платама и другим новчаним примањима професионалних војника и цивилних лица у Војсци Југославије („Службени лист СЦГ", бр. 35/04) предвиђено је да се у члану 9. после тачке 3. уместо тачке стављају тачка и зарез и додају се нове тач. 4. и 5, које гласе:

„4) професионалном војнику - због тежине, карактера и трајања рада, односно посла - као посебна накнада, у проценту од основне плате, и то:

а) у јединици за противтерористичка дејства, односно диверзантска дејства и јединици војне полиције посебне намене, закључно са батаљоном

25%;

б) у јединици за препадна дејства, извиђачкој јединици и јединици војне полиције, закључно са батаљоном, и лекару на дужности у трупи 18%;

в) у граничним јединицама, закључно с командом граничног батаљона, односно морнаричким граничним јединицама, закључно са одредом; осматрачким станицама ратне морнарице које се налазе на тешко приступачним местима; визуелним осматрачким станицама; водовима за ваздушно осматрање и јављање и четама за ваздушно осматрање, јављање и навођење ратног ваздухопловства и противваздушне одбране; центрима везе објеката командовања, радио-релејним објектима стационарних веза; радио-гониометријским станицама; станицама за радио-техничко извиђање; радио-прислушним станицама и истуреним прислушним центрима из састава јединица за електронско извиђање и противелектронска дејства и контролорима летења

15%;

г) у осталим јединицама закључно са пуком - бригадом 10%;

д) осталим професионалним војницима 8%;

5) професионалном војнику накнада из тачке 4. овог члана увећава се за 8% од основне плате, ако је на дужности:

а) командира, односно команданта;

6) начелника, заменика или помоћника у јединици , односно установи Војске и у Генералштабу Војске (органа, рода, службе, штаба, одсека, одељка, одељења, управе, сектора, катедре, школе, клинике, здравствене установе и директора);

в) начелника Генералштаба Војске и његовог заменика;

г) руководиоца организацијске јединице у Министарству одбране и другом државном органу у који је распоређен на дужност (сектора, секретаријата, управе, одељења, одсека, групе и реферата);

д) директора и заменика, односно помоћника директора или руководиоца организацијске јединице (сектора, службе и одељења) у предузећу или у другој организацији у којој је распоређен на дужност;

ђ) судије војног суда, војног тужиоца и заменика војног тужиоца;

е) руководиоца сложеног пројекта (ако је одлуком министра одбране оцењен као сложен пројекат) и руководиоца пројекта у Војнотехничком институту Војске".

На основу тога што приликом исплата потраживања војних лица није урачунато предвиђено повећање из споменуте Уредбе, дошло је до разлике између висине исплаћених потраживања и висине стварних потраживања.

Имајући у виду да је Уредба донета 2004. године и да се примењивала закључно са ступањем на снагу Закона о Војсци Србије („Службени гласник РС", бр. 116/07 и 88/09) из 2007. године, за поменути период настао је дуг према војним осигураницима на основу тога што нису урачуната увећања предвиђена овом Уредбом. Дуг до дана доношења овог закона није измирен и увећан је за припадајуће законске камате за период дуга од августа 2004. године до новембра 2007. године, као и за период од новембра 2007. године до дана ступања на снагу овог закона. Закон предвиђа утврђивање динамике отплате дуга у три годишње рате, за које време ће тећи камата која је једнака референтној каматној стопи Народне банке Републике Србије.

Средства неопходна за намирење доспелих а неизмирених новчаних потраживања корисника војних пензија по основу делимичног усклађивања пензија и новчаних накнада, утврђених у члану 193. став 2. Закона Војсци Србије („Службени гласник РС", бр. 116/07 и 88/09), обезбедиће се овим законом и обезбеђиваће се у буџету Републике Србије за све године примене истог.

III. ОБЈАШЊЕЊЕ ОСНОВНИХ ПРАВНИХ ИНСТИТУТА И ПОЈЕДИНАЧНИХ РЕШЕЊА

Одредбом члана 1. Предлога закона предвиђа се начин, поступак и динамика измиривања доспелих а неизмирених обавеза насталих према корисницима војних пензија по основу делимичног усклађивања пензија и новчаних накнада утврђених Законом о Војсци Југославије.

Одредбом члана 2. Предлога закона предвиђа се износ обавезе и начин обрачуна каматне стопе.

Одредбом члана 3. Предлога закона предвиђено је да ће се средства за измирење обавеза из овог закона обезбеђивати у буџету Републике Србије.

Одредбом члана 4. Предлога закона предвиђа се начин и динамика измиривања обавеза.

Одредбом чл 5, 6. и 7. Предлога закона предвиђа се начин обављања административних послова у вези са измиривањем обавезе.

Одредбом члана 8. Предлога закона предвиђа се обустављање парничних и извршних поступака.

Одредбом члана 9. Предлога закона предвиђа се на кога се Закон примењује.

Одредбом члана 10. Предлога закона предвиђа се ступање на снагу овог

закона.

IV. ПРОЦЕНА ИЗНОСА ФИНАНСИЈСКИХ СРЕДСТАВА ПОТРЕБНИХ ЗА СПРОВОЂЕЊЕ ЗАКОНА

За спровођење овог закона обезбеђиваће се средства у буџету Републике Србије.

V. РАЗЛОЗИ ЗА ДОНОШЕЊЕ ЗАКОНА ПО ХИТНОМ ПОСТУПКУ

Разлози за доношење овог закона по хитном поступку, сагласно члану 167. Пословника Народне скупштине („Службени гласник РС", бр. 52/10 и 13/11), произлазе из чињенице да је неопходно што пре утврдити висину каматне стопе по основу дуга и динамику исплаћивања јер се због неисплаћивања дуга износ који се потражује по основу намирења доспелих а неизмирених новчаних потраживања корисника војних пензија по основу делимичног усклађивања пензија и новчаних накнада, скоро изједначио са износом дуга по основу камате на исти.

VI. РАЗЛОЗИ ЗА СТУПАЊЕ НА СНАГУ ЗАКОНА ПРЕ ОСМОГ ДАНА

ОД ДАНА ОБЈАВЉИВАЊА

Разлози за ступање на снагу овог закона пре осмог дана од дана објављивања, сагласно члану 196. став 4. Устава Републике Србије, произлазе из чињенице да је неопходно хитно преузети и почети са измиривањем обавеза према војним осигураницима, како би се спречио даљи раст дуга.


ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

I. УСТАВНИ ОСНОВ ЗА ДОНОШЕЊЕ ЗАКОНА

Уставни основ за доношење овог закона садржан је у члану 97. тачка 8. Устава Републике Србије, којим је предвиђено да Република Србија уређује и обезбеђује, поред осталог, систем у области социјалног осигурања и других облика социјалне сигурности.

II. РАЗЛОЗИ ЗА ДОНОШЕЊЕ ЗАКОНА

Уредбом о изменама и допунама Уредбе о платама и другим новчаним примањима професионалних војника и цивилних лица у Војсци Југославије („Службени лист СЦГ", бр. 35/04) предвиђено је да се у члану 9. после тачке 3. уместо тачке стављају тачка и зарез и додају се нове тач. 4. и 5, које гласе:

„4) професионалном војнику - због тежине, карактера и трајања рада, односно посла - као посебна накнада, у проценту од основне плате, и то:

е) у јединици за противтерористичка дејства, односно диверзантска дејства и јединици војне полиције посебне намене, закључно са батаљоном

25%;

ж) у јединици за препадна дејства, извиђачкој јединици и јединици војне полиције, закључно са батаљоном, и лекару на дужности у трупи 18%;

з) у граничним јединицама, закључно с командом граничног батаљона, односно морнаричким граничним јединицама, закључно са одредом; осматрачким станицама ратне морнарице које се налазе на тешко приступачним местима; визуелним осматрачким станицама; водовима за ваздушно осматрање и јављање и четама за ваздушно осматрање, јављање и навођење ратног ваздухопловства и противваздушне одбране; центрима везе објеката командовања, радио-релејним објектима стационарних веза; радио-гониометријским станицама; станицама за радио-техничко извиђање; радио-прислушним станицама и истуреним прислушним центрима из састава јединица за електронско извиђање и противелектронска дејства и контролорима летења

15%;

и) у осталим јединицама закључно са пуком - бригадом 10%;

к) осталим професионалним војницима 8%;

7) професионалном војнику накнада из тачке 4. овог члана увећава се за 8% од основне плате, ако је на дужности:

а) командира, односно команданта;

8) начелника, заменика или помоћника у јединици , односно установи Војске и у Генералштабу Војске (органа, рода, службе, штаба, одсека, одељка, одељења, управе, сектора, катедре, школе, клинике, здравствене установе и директора);

е) начелника Генералштаба Војске и његовог заменика;

ж) руководиоца организацијске јединице у Министарству одбране и другом државном органу у који је распоређен на дужност (сектора, секретаријата, управе, одељења, одсека, групе и реферата);

з) директора и заменика, односно помоћника директора или руководиоца организацијске јединице (сектора, службе и одељења) у предузећу или у другој организацији у којој је распоређен на дужност;

ђ) судије војног суда, војног тужиоца и заменика војног тужиоца;

е) руководиоца сложеног пројекта (ако је одлуком министра одбране оцењен као сложен пројекат) и руководиоца пројекта у Војнотехничком институту Војске".

На основу тога што приликом исплата потраживања војних лица није урачунато предвиђено повећање из споменуте Уредбе, дошло је до разлике између висине исплаћених потраживања и висине стварних потраживања.

Имајући у виду да је Уредба донета 2004. године и да се примењивала закључно са ступањем на снагу Закона о Војсци Србије („Службени гласник РС", бр. 116/07 и 88/09) из 2007. године, за поменути период настао је дуг према војним осигураницима на основу тога што нису урачуната увећања предвиђена овом Уредбом. Дуг до дана доношења овог закона није измирен и увећан је за припадајуће законске камате за период дуга од августа 2004. године до новембра 2007. године, као и за период од новембра 2007. године до дана ступања на снагу овог закона. Закон предвиђа утврђивање динамике отплате дуга у три годишње рате, за које време ће тећи камата која је једнака референтној каматној стопи Народне банке Републике Србије.

Средства неопходна за намирење доспелих а неизмирених новчаних потраживања корисника војних пензија по основу делимичног усклађивања пензија и новчаних накнада, утврђених у члану 193. став 2. Закона Војсци Србије („Службени гласник РС", бр. 116/07 и 88/09), обезбедиће се овим законом и обезбеђиваће се у буџету Републике Србије за све године примене истог.

III. ОБЈАШЊЕЊЕ ОСНОВНИХ ПРАВНИХ ИНСТИТУТА И ПОЈЕДИНАЧНИХ РЕШЕЊА

Одредбом члана 1. Предлога закона предвиђа се начин, поступак и динамика измиривања доспелих а неизмирених обавеза насталих према корисницима војних пензија по основу делимичног усклађивања пензија и новчаних накнада утврђених Законом о Војсци Југославије.

Одредбом члана 2. Предлога закона предвиђа се износ обавезе и начин обрачуна каматне стопе.

Одредбом члана 3. Предлога закона предвиђено је да ће се средства за измирење обавеза из овог закона обезбеђивати у буџету Републике Србије.

Одредбом члана 4. Предлога закона предвиђа се начин и динамика измиривања обавеза.

Одредбом чл 5, 6. и 7. Предлога закона предвиђа се начин обављања административних послова у вези са измиривањем обавезе.

Одредбом члана 8. Предлога закона предвиђа се обустављање парничних и извршних поступака.

Одредбом члана 9. Предлога закона предвиђа се на кога се Закон примењује.

Одредбом члана 10. Предлога закона предвиђа се ступање на снагу овог

закона.

IV. ПРОЦЕНА ИЗНОСА ФИНАНСИЈСКИХ СРЕДСТАВА ПОТРЕБНИХ ЗА СПРОВОЂЕЊЕ ЗАКОНА

За спровођење овог закона обезбеђиваће се средства у буџету Републике Србије.

V. РАЗЛОЗИ ЗА ДОНОШЕЊЕ ЗАКОНА ПО ХИТНОМ ПОСТУПКУ

Разлози за доношење овог закона по хитном поступку, сагласно члану 167. Пословника Народне скупштине („Службени гласник РС", бр. 52/10 и 13/11), произлазе из чињенице да је неопходно што пре утврдити висину каматне стопе по основу дуга и динамику исплаћивања јер се због неисплаћивања дуга износ који се потражује по основу намирења доспелих а неизмирених новчаних потраживања корисника војних пензија по основу делимичног усклађивања пензија и новчаних накнада, скоро изједначио са износом дуга по основу камате на исти.

VI. РАЗЛОЗИ ЗА СТУПАЊЕ НА СНАГУ ЗАКОНА ПРЕ ОСМОГ ДАНА

ОД ДАНА ОБЈАВЉИВАЊА

Разлози за ступање на снагу овог закона пре осмог дана од дана објављивања, сагласно члану 196. став 4. Устава Републике Србије, произлазе из чињенице да је неопходно хитно преузети и почети са измиривањем обавеза према војним осигураницима, како би се спречио даљи раст дуга.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Предлог закона о враћању тзв. малог дуга

 

ТРИ ГОДИШЊЕ РАТЕ

 

Влада Србије преузеће обавезу да војним пензионерима исплати дуг од 4,5 милијарди динара, наводи се у Предлогу закона о претварању неизмирених обавеза корисницима војних пензија у јавни дуг Србије, који је објављен на сајту Скупштине Србије.

Према том предлогу, дуг ће војним пензионерима бити исплаћен у три годишње рате, од 2012. до 2014. године. Влада Србије ће утврдити датуме исплаћивања дуговања за око 35.000 војних пензионера.

У образложењу се наводи да је дуг настао пошто приликом исплата потраживања војних лица није урачунато повећање плата из уредбе која је важила од августа 2004. до новембра 2007. године. Усвајањем тог закона, како се наводи, требало би да се прекину сви судски процеси војних пензионера против државе.

 

 

ПРЕДЛОГ

 

ЗАКОН

О ПРЕТВАРАЊУ ДОСПЕЛИХ, А НЕИЗМИРЕНИХ ОБАВЕЗА ПРЕМА КОРИСНИЦИМА ВОЈНИХ ПЕНЗИЈА У ЈАВНИ ДУГ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

Предмет уређивања Члан 1.

Овим законом уређује се начин, поступак и динамика измиривања доспелих, а неизмирених обавеза насталих према корисницима војних пензија по основу делимичног усклађивања пензија и новчаних накнада утврђених Законом о Војсци Југославије („Службени лист СРЈ", бр. 43/94, 28/96, 44/99, 74/99, 3/02 и 37/02 и „Службени лист СЦГ", бр. 7/05 и 44/05) у периоду 1. августа 2004. до 30. новембра 2007. године, као и начин обезбеђења средстава за ове намене.

Износ обавеза Члан 2.

Република Србија преузима као јавни дуг Републике Србије обавезе Фонда за социјално осигурање војних осигураника по основу исплате доспелих а неизмирених обавеза насталих по основу делимичног усклађивања пензија и новчаних накнада према корисницима војних пензија из члана 1. овог закона, у укупном номиналном износу од 4.512.720.000,00 динара.

На неизмирене обавезе из става 1. овог члана, обрачунава се законска затезна камата за период од дана доспелости појединачног месечног износа закључно са даном ступања на снагу овог закона. На неизмирене обавезе из става 1. овог члана, за период од дана ступања на снагу овог закона до датума измиривања обавеза корисницима права одређених актима Владе из члана 4. став 2. овог закона, обрачунава се камата која је једнака референтној каматној стопи Народне банке Србије.

Укупан износ обавеза који је утврђен одредбама ст. 1. и 2. овог члана увећан за трошкове поступка из члана 8. став 2. овог закона представља коначну обавезу Републике Србије по овом закону.

Средства за измирење обавеза

Члан 3.

Средства за измирење обавеза из члана 1. овог закона обезбеђују се у буџету Републике Србије.

Начин и динамика измиривања обавеза

Члан 4.

Обавезе по основу дуга према лицима која остварују права у складу са овим законом по основу доспелих, а неизмирених обавеза према корисницима војних пензија из члана 1. овог закона, Република Србија ће исплаћивати у износу утврђеном на начин из члана 2. ст. 1. и 2. овог закона, у висини и према следећој динамици:

2012. години - у висини 1/3 укупног износа обавезе утврђене за корисника права увећане за износ припадајуће камате из члана 2. став 2. овог закона, која се обрачунава до дана исплате у 2012. години;

2013. години - у висини 1/3 укупног износа обавезе утврђене за корисника права увећане за износ припадајуће камате из члана 2. став 2. овог закона, која се обрачунава до дана исплате у 2013. години;

2014. години - у висини 1/3 укупног износа обавезе утврђене за корисника права увећане за износ припадајуће камате из члана 2. став 2. овог закона, која се обрачунава до дана исплате у 2014. години.

Влада ће својим актима одредити датуме измиривања обавеза корисницима права, односно датуме исплате, у складу са динамиком из става 1. овог члана.

Обављање административних послова Члан 5.

Административне послове у вези са измиравањем обавеза корисницима права, као и послове утврђивања висине укупних потраживања по сваком кориснику права вршиће Републички фонд за пензијско и инвалидско осигурање.

Република Србија ће ради измиривања доспелих, а неизмирених обавеза насталих по основу делимичног усклађивања пензија и новчаних накнада према корисницима војних пензија, Републичком фонду за пензијско и инвалидско осигурање преносити средства за измиривање обавеза из члана 2. овог закона у складу са динамиком из члана 4. овог закона.

Утврђивање потраживања по кориснику

Члан 6.

Републички фонд за пензијско и инвалидско осигурање ће ближе уредити начин утврђивања висине укупних потраживања по сваком кориснику, као и начин исплате потраживања која се остварују по одредбама овог Закона.

Ослобађање од плаћања доприноса

Члан 7.

На обавезе утврђене одредбама овог закона, према корисницима не обрачунава се и не плаћа допринос на име обавезног здравственог осигурања.

Обустава парничних поступака

Члан 8.

Даном ступања на снагу овог закона обустављају се сви започети парнични поступци, укључујући и извршне поступке, у којима се тужбеним захтевом потражује дуг по основу делимичног усклађивања пензија и новчаних накнада из члана 1. овог закона.

Актом о обустави поступака из става 1. овог члана, суд ће утврдити укупну висину трошкова који, без камате из члана 2. овог закона, припадају тужиоцу, а који ће се исплатити у три једнака годишња износа, по динамици утврђеној актима Владе из члана 4. став 2. овог закона.

На кога се закон односи

Члан 9.

Одредбе овог закона односе се на кориснике војних пензија и новчаних накнада који су та права остварили до дана ступања на снагу Закона о Војсци Србије („Службени гласник РС", бр. 116/07 и 88/09).

Завршна одредба

Члан 10.

Овај закон ступа на снагу наредног дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије".